luni, 27 august 2012

Misterul (V)

Am continuat să urc , sperând că a lăsat-o baltă.
-Christine !
Am oftat , apoi m-am întors cu faţa la el.
- Ce ?
- Cum ce ? Unde ai fost până la ora asta ?
- La Mara , ţi-am zis...
- Termină ! Nu mă mai minţi atât ! Spune adevărul ! mi-a zis el , nervos , gesticulând din mâini.
- Ce să termin , tată ? Să te mai mint ?!
Am pufnit.
- Eu să te mint ? am continuat. Crezi că mie nu-mi ajung atâtea minciuni pe care le tot îndrugi de fiecare dată când te întreb de mama ?
Rămase nemişcat , pe braţul fotoliului. A vrut să zică ceva , dar a renunţat.
- Ce ţi-a zis Gloria ? m-a întrebat.
- Numai adevărul , nu ca tine. Sau ca , Chloe, apoi am arătat cu degetul spre soră-mea care cobora pe scări. S-a uitat la mine cu o faţă de "Ce ? ", apoi şi-a continuat drumul spre bucătărie.
- Mi-a zis ce s-a întâmplat cu mama . Mi-a zis tot ! apoi am fugit în camera mea , deja plângând.
Am deschis repede uşa camerei mele şi am încuiat-o. M-am trântit pe pat şi am continuat să plâng . Îl auzeam pe tata care bătea în uşă şi care tot striga să-i deschid , dar în zadar. Apoi , veni si Chloe . Şi ea încercă , dar nu ! Nu mai vreau să-i văd ! După ce m-au minţit în halul ăsta ! NU !

M-am ridicat încet din pat, m-am dus spre bibliotecă şi mi-am luat un album foto dintre cărţile prăfuite. Era un album cu poze de când eram mică. M-am uitat atent la poza cu mine şi cu , Chloe . Nu mi se părea nimic ciudat. Era doar o poză prăfuită , ruptă la colţuri şi puţin îndoită. Se puteau observa foarte uşor anii ce au trecut peste pozele din albumul vechi. M-am uitat şi mai atent , am întors-o pe toate părţile şi apoi am observat o dată mică , înghesuită într-un colţ al pozei. Scria " 99' , 08 , aprile.". Pe 8 aprilie m-am născut , ceea ce înseamnă că poza este de la ziua mea. Dar , Gloria mi-a zis că în 1999 a venit tata şi m-a furat de la ea , deci era ziua mea când m-a luat ?

Nu am mai stat pe gânduri , mi-am luat jacheta pe mine şi am fugit repede pe scări , în jos. Am ieşit pe uşă , auzindu-l pe tata cum striga după mine.
Mda , începu` ploaia. Tipic mie. Am fugit repede prin ploaia măruntă dar rece . Bălţile de apă mă împiedicau să ajung cât mai repede la Gloria , ca să-mi zică TOT.

Am ajuns în faţa blocului Gloriei.M-am scuturat repede pe covorul din faţa uşii blocului şi am intrat. Era bine şi cald . Am urcat repede la etajul 4 al blocului şi am batut uşor la uşă. Mi-a deschis uşa , uşor , calmă şi tristă. După ce mă văzu` , un zâmbet îi apăru` pe faţă.
- Intră, îmi spuse ea , politicoasă.
I-am zâmbit şi eu şi am intrat.Eram udă din cap până-n picioare şi cu nişte lacrimi pe faţă. Cred că a văzut că plângeam.
M-am oprit în faţa ei şi m-am uitat la ea. Am îmbrăţişat-o . Parcă-mi fusese dor de ea ...
-Oh , Doamne ! Scuze , te-am udat toată ! i-am zis eu.
-Nu-i nimic ! mi-a zis ea. Stai aici , să-ţi aduc un prosop.
Am dat din cap , iar apoi m-am aşezat pe un scaun din hol. A venit , mi-a pus prosopul pe spate şi apoi s-a aşezat pe canapea.
După ce m-am uscat, m-am aşezat lângă ea şi i-am arătat poza pe care o ţineam în mână. S-a uitat un moment la ea , iar apoi  s-a uitat la mine.

Un comentariu: